onsdag 4. november 2009

Løpere og brikker - papirsøm

Dette er løpere og brikker jeg laget til salg under jubileumsutstillinga.


Denne julefestremsa har jeg sydd med utgangspunkt i kvadrater sydd på papir, 1 1/2 " ferdig sydd. 4 kvadrater blir ei "vindmølle." Festremsa er mye lenger enn det som vises her.


Her er blokka sydd inn i skeive rammer med halve rektangler.



På denne brikka har jeg brukt forskjellige lillafarger i kvadratene i midten og kvadrater med grønt og lilla for å lage stjernespisser.




På de 3 nederste har jeg brukt større kvadrater, 3 " ,som utgangspunkt. Løperen består av 7 store kvadrater.
Selv om utgangspunktet er likt - to trekanter som blir et kvadrat - blir resultatene veldig forskjellige når en syr blokkene sammen med bakgrunnsstoffer på forskjellige måter. Jeg liker veldig godt papirsøm, for det er så mange muligheter.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar