onsdag 1. august 2012

Mer restesøm

Da er de ukurante bitene brukt opp, toppen venter på innevær og quilting!
Nå er det de ferdigkutta kvadratene i noen av størrelsene som skal brukes opp.
Her er det 4"-biter som har blitt til 4 rektangler, 2 i brunlige, 1 i rosa-rødt og 1 i orange stoff. Kan kanskje bli spisebrikker...
Jeg sorterte ut de blå og grønne 4"-bitene, og de blir kanskje en duk.
Og disse merkelige fargeblandingene av 4,5" - biter,har foreløpig blitt til 3 9er-blokker. Men har en plan....
Hjerte sydd av 1 og 3/4"-biter. Jeg skal sy opp resten av bitene også til hjerter. Har en plan her også.

Da gjenstår en bunke med 3,5" og 3" store biter. Og så haugevis med 2,5", men de skal jeg ikke gjøre noe med i denne omgang! Og heretter skal alle rester bli til 2,5"!

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer til veska mi. Idéen fikk jeg hos Pumlan , og hun var så snill at hun sendte meg mønsteret, som var på tysk. Tusen takk! Og Bente , som forstår tysk - og norsk - bistod med språkutfordringer knyttet til vatt og vliselin. Der var det noen nummerbetegnelser som jeg ikke kjente. Tusen takk for hjelpen! Det er flott med bloggere som er så hyggelige og hjelpsomme!

Ha en fin ukeslutt! Snart er det helg!


4 kommentarer:

  1. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Resteprosjekter er spennende! Hilsen Siri

    SvarSlett
  2. Spennende prosjekt du driver med :-)

    SvarSlett
  3. Her var det mye på gang! Jeg kommer aldri i gang med resteprosjekter, for jeg har hele tiden noe annet å gjøre... Men det ser veldig morsomt ut, og så kunne jeg fått bedre plass...
    Veldig morsomt visst du også lager deg et kunsttre. Det har ikkje skjedd mer med meg enda, men har litt planer til vinteren;)

    SvarSlett
  4. Jisses så fint,,,,,,,den som kunde sy :)
    å missa nu inte.......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett