lørdag 16. mars 2013

Tepper på utstilling

Hele tre tepper har jeg på utstillinga til NQF denne helga, under tittelen "Ekstremvær."

Dette teppet er satt sammen av mange forskjellige blokker. Det som er felles for alle blokkene, er at alle er laget ved hjelp av standardlinjalen, 6"*24", og hjelpelinjene på den.


Det neste teppet er laget ved hjelp av linjalen "Storm at Sea." Her har jeg, utypisk meg, laget alle blokkene i de samme stoffene. Quiltinga er "over the ditch" med en dekorsøm på den nye maskinen min.


Det tredje teppet er et resteteppe, inspirert av blomstene i hagen min og av restekassa. Blomsterbilder fra hagen ble forsøkt maskinapplikert og -dekorert så naturtro som mulig på forskjellige svarte stoff. Restebiter i regnbuens farger ble sydd på strimler av telefonkatalogen og sydd på to av sidene på blomsterblokkene.

8 kommentarer:

  1. Kjempeflotte tepper, Grete. Utrolig hva du får tid til. Jeg synes storm at sea blokken er fantastisk fin, men ikke så morsom å sy. Her må man være nøyaktig, men det skal man jo være.

    SvarSlett
  2. Nydelige tepper og jeg har tittet på de i dag :-)

    SvarSlett
  3. Det är tre fantastiska quiltar som Du har med på utställning i helgen på NQF. Jag skulle gärna velat se dem i verkligheten. Är jätteglad att Du visar dem här på bloggen!

    Dollandesign

    SvarSlett
  4. Kjempe fine tepper! Gler meg til å se resultatet når du har sydd av kveldensl gevinster. lykke til:)))klem

    SvarSlett
  5. Åhhh, så läckra quiltar du har gjort! Härligt att du visar dem! Storm at Sea har jag fortfarande inte provat på men blir väldigt lockad igen när jag ser ditt vackra täcke.
    Kramisar

    SvarSlett
  6. Herlige teppper alle 3. Jeg stod laneg og beundra blomsterquilten din i går. Herlige friske farger i fin harmoni. Så etter deg i går, fant deg ikke.

    SvarSlett
  7. Flotte tæpper, du har kreeret, må være et + til udstillingen.
    syhilsner Esther

    SvarSlett
  8. meget smukke quilts, saa skönt at du udstiller dem saa mange kan faa glaede af at se dem.

    SvarSlett