fredag 26. april 2013

Rund duk


Jeg har et rundt bord med ei lita hylle under. Slike hyller har lett for å bli oppsamlingssted for rot, så også hos meg. Derfor ville jeg sy rund duk som går nedenfor hylla. Mannen konstruerte mønster etter mine instruksjoner, og det ble papirsøm i noen seksjoner, og applikasjoner i andre.

Jeg visste ikke så mye om vatt og stivhet og tykkelse, for dette var helt i begynnelsen av stoff-"karrieren," så duken ble litt stiv og faller ikke lett og ledig over bordkanten. Men ellers er jeg fornøyd med den. Både litt rolig og fargesterk.


God helg til alle besøkende, og takk til dere som også tar dere tid til å legge igjen et spor i form av kommentar!

8 kommentarer:

  1. Nydelig rund duk ,med det lille ekstra i form av applikasjon!Mamma har også slete med innkjøp av runde duker,spisebordet.Måtte sy selv,og de er fine,spesielt juleduken i strie,applikerte nisser i arbeidsaksjon før jul.God helg,beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  2. Kjekt med personlege dukar. Friske fine farger:)! Go'e helg til deg. Takk for alle kommentarer på bloggen min det varmer.

    SvarSlett
  3. Denne duken din var både original og flott!

    SvarSlett
  4. Hvor er den smuk, med de fine applikationer og striberne imellem. Det er flot, at den bær sig.
    syhilsner Esther

    SvarSlett
  5. Du verden for en fin duk du har laget :-)Fine farger..

    SvarSlett
  6. Det var ett trevligt mönster som Du sytt Din stora runda duk av, tycker jag. Och det blev ju bra när det låg på bordet.

    Dollandesign

    SvarSlett
  7. Kreativt desig. Nydelig sommerduk.

    SvarSlett
  8. Oi .. for en kreativ og flott duk! :)

    SvarSlett